22 Ocak 2010 Cuma

United in Turkish Airlines sponsorship deal


Türk Hava Yolları'nın yaptığı bu hamleleri eleştirenlere anlam veremiyorum. Beğenelim yada beğenmeyelim kendi sınıfında dünyanın ilk 5'inde bulunan bir şirketin sponsorluk anlaşmaları imzalaması normal, bu adamlar piyasanın babalarıyla yapıyor. Adını duyurmak-yükseltmek için girişimde bulunuyorsan futbol pazarı bunun en önemli noktasıdır her zaman. Brand Finance'ın 2009 verilerinde avrupanın en değerli üç futbol kulüp markası Man. United - Real Madrid ve Barcelona'ydı. Ve bu pazardaki en büyük 3 markadan ikisine sponsor olmak da en üst seviye iştir. THY Ceo'su 2008'de 4.7 milyar dolar ciro yaptıklarını ve 2009'da 5 milyar doları geçmeyi hedeflediklerini belirtmiş. Avrupa'daki pazar payını da arttırma hedefindeki THY'nin de yapabileceği en üst düzey hamlelerdir bu sponsorluklar. Barcelona ile 3 yıllık 9 milyon euro'ya anlaşılmıştı ancak Messi'nin THY reklamında oynamasının değerini düşünmek gerekir. Birkaç yerde de Old Trafford Stadı'na THY ismi verileceği yazıyor ki kelimelere dökemem bunu. Yıllardır oyunlarda gördüğümüz, o sahada koşmak için hayal kurduğumuz stadın ismi belki de Türk Hava Yolları olacak..

Hiç yorum yok: